Search This Blog

Sunday, September 12, 2010

בכיר בשב"כ נאלץ להתפטר בגלל רומן



רק השבוע נסגרה פרשייה מביכה בשב"כ, במסגרתה בכיר נאלץ לפרוש לאחר ניסיון לקדם עובדת שאיתה ניהל רומן. והערב, שוב, שערוריה דומה בשירות הביטחון הכללי: בכיר אחר בארגון, שהיה בחפיפה לקראת תפקיד מבצעי בכיר בשירות, נאלץ להתפטר לאלתר בעקבות רומן שקיים עם עובדת הארגון. ניר דבורי עם הפרסום הראשון

שערורייה בשב"כ: לפני כמה ימים התקבלה תלונה נגד בכיר בארגון הנמצא בחפיפה לקראת תפקיד מבצעי בכיר ביותר בשירות הביטחון הכללי - שהובילה להתפטרותו של אותו בכיר.


- פרסומת -על פי התלונה נגדו, הבכיר מנהל רומן עם עובדת השב"כ, אולם למרות זאת הוא ישב בוועדת המינויים שהחליטה על קידומה של אותה אישה.

התלונה נגד הבכיר נלקחה ברצינות רבה ונבדקה על ידי ראש השב"כ יובל דיסקין וכן על ידי נציב שירות המדינה. אותו בכיר שיתף פעולה עם החקירה, אולם ראש השב"כ החליט להוציא אותו לחופשה כדי להמשיך ולחקור את הפרשה החמורה. אלא שהבכיר החליט לא לחכות למסקנות הסופיות, הודיע לראש השב"כ על התפטרותו לאלתר וסיים בזאת את תפקידו.

יצויין כי ראש השב"כ מתייחס ברגישות אך גם בחומרה רבה לנושאים של מינויים בשירות. כבר לאחר הפרשה הקודמת התריע דיסקין כי כל חריגה מהנורמה בנושא מינויים תטופל אישית על ידו. גורמים בשב"כ אמרו לחדשות 2 כי "מדובר באיש עתיר הישגים וניסיון בארגון שהחליט לקחת אחריות ולסיים את תפקידו".

תזכורת: הרומן שהסעיר את השב"כ

בחודש יוני האחרון נחשף הרומן האסור שניהל בכיר בשב"כ עם פקודה שלו, כאשר גם במקרה ההוא - ניסה הבכיר לקדם את העובדת עימה ניהל רומן בניגוד לכל ההוראות. בעקבות החשיפה ביקש א', ראש אגף בארגון, לפרוש מהשירות. "אני מכיר בטעותי ולוקח אחריות, כפי שחינכתי את פקודיי לאורך שנותיי כמפקד", כתב א'. "פעלתי כמתחייב מתפקידי בתום לב ולא פגעתי באף גורם בזדון. אני מצר על כך שלא מתאפשר לי לפעול למען ביטחון המדינה כפי שעשיתי ב-30 השנים האחרונות בתפקידים המבצעיים והרגישים ביותר".

ההצהרה שפרסם הבכיר בשירות הביטחון הכללי עולה בקנה אחד עם הדברים שאמר ישירות לראש הארגון יובל דיסקין. במהלך שיחה שקיימו ביקש א' לדון בתנאי הפרישה שלו. מערכת היחסים בין השניים הידרדרה לאחרונה לאחר שדיסקין העדיף למנות מועמד אחר לסגנות ראש השירות במקום א', שראה עצמו ראוי לתפקיד.

לאחרונה הוצא א' לחופשה כפויה לאחר שעלה החשד כי ניהל רומן עם עובדת בשב"כ והיה מעורב בהליך קידומה. במקביל נבדק החשד שכתוצאה מכך נפגע קידומו של הבעל הנבגד, המשרת אף הוא בארגון

1 comment:

  1. אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר?...מתי יבינו אנשי השב"כ שאם הם מסוגלים לבגוד בחבר לשרות ולנהל רומן עם אשה נשואה (אשתו של החבר) זה בדיוק כמו לבגוד במדינה וגרוע באותה המידה אם לא יותר...איפה האמון?איפה האמינות?איפה היושר?בגידה זו בגידה .לא מסוגל להבין איך בוגדים בחבר לנשק!!!בושה להם ולנו.מה עובר עלינו כחברה?מה זה אומר עלינו? סדום ועמורה קטן עלינו!!!

    ReplyDelete