Search This Blog

Friday, January 27, 2012

Rabbi Eli Hecht Found Not Guilty in Spanish Court

Rabbi Eli Hecht, his supporters and legal council await the trial in Madrid.

Rabbi Eli Hecht, a Tzedaka fundraiser from Kfar Chabad, Israel who was arrested in Spain on charges of drug trafficking, was aqquited of all charges in a Madrid court today. Rabbi Hecht will return home to his family after the completion of the paperwork process.

--------------------------------------------------------------
ספרד: שליח חב"ד מצפת זוכה מסחר בקוקאין

בית משפט במדריד זיכה בסוף השבוע האחרון שליח חב"ד מצפת, שנעצר בספרד לפני יותר משנה ונאשם בניסיון הברחת קוקאין. האיש הוא אליהו הכט, בן 58, נשוי ואב ל-6, עובד כגבאי צדקה עבור ארגון החסד העולמי "כולל חב"ד". בדצמבר 2010 הוא נעצר בנחיתת ביניים במדריד בעת ששב בטיסה מקוסטה ריקה לישראל, כשבמזוודה אותה נשא נתפסו 4 קילוגרמים של סם קוקאין.

הכט נשלח לקוסטה-ריקה לצורך גיוס כספים עבור בית התבשיל "אשל בנימין" של כולל חב"ד בצפת. חבריו של הכט מקהלת חב"ד בצפת אנמרו כי לאורך החקירה והמשפט טען הכט כי התבקש על ידי מארחו בקוסטה-ריקה לקחת מזוודה ולהעבירה לידי אשה בספרד. הוא סרב ואז המארח הטיח בו, כיצד הוא מעז לחשוד בו ולסרב לבקשתו, אחרי שהתארח בביתו וסעד על שולחנו. אליהו נעתר לבקשה, לא לפני שבדק את המזוודה וראה שאין בה דבר חשוד. מתברר כי אותו אדם טמן לו מלכודת והצליח להחביא בפנים את הסם".

חבריו של העצור אמרו כי הוגשה תלונה לאינטרפול נגד האדם אותו האשים הכט כי טמן לו מלכודת. לאחר מעצר של מספר שבועות היה הכט במעצר בית ולאחר ממכן שוחרר בערבות כספית. במהלך השנה האחרונה פעלה קהילת חב"ד בצפת, המונה כ-350 משפחות, בגיוס כסף לצורך ההגנה המשפטית על הכט. במבצע לזיכויו של העצור ראו "פדיון שבויים" ובברכת רב הקהילה בעיר, הרב מרדכי ביסטריצקי, החלו המאמצים לעזור לו ולמשפחתו.

לדברי הרב זאב קרומבי, מנהל "בית התבשיל, בצפת שהוביל את המבצע ושגם העיד במדריד, "גויסו מאות אלפי שקלים במהלך השנה". לדברי קרומבי "הצגנו בפני בית המשפט מסמכים ועדויות שחיזקו את הטענה כי מקורו של המעצר בטעות ואכן בית המשפט השתכנע שזה כך".
לדברי קרומבי אם עד יום שלישי לא תערער התביעה על החלטת בית המשפט, הכט ישוחרר לביתו. "בצפת כבר מחכה לו כאן כל הקהילה ומתוכננת מסיבה גדולה לכבוד שחרורו".

No comments:

Post a Comment