Search This Blog

Wednesday, May 22, 2013

הרעה במצבה הרפואי של הרבנית דרורה-רבקה פינטו


 הרבנית דרורה-רבקה פינטו, רעייתו של הרב-המקובל יאשיהו פינטו, אושפזה שוב בגלל הרעה במצבה הרפואי. כך נודע ל-News1. הרקע לכך: חקירה דורסנית שמנהלת משטרת ישראל נגד הרב ונגדה.

נוכח החשש למצבה אושפזה הרבנית בשבוע שעבר למשך שלושה ימים בבית חולים ברזילי באשקלון. לאחר שהתאוששה מעט שבה לביתה באשדוד. ביום ראשון בלילה יצאו בני הזוג לארה"ב - שם הם מתגוררים חלק ניכר מזמנם, לישיבה בראשה עומד הרב פינטו, הנחשבת לאחת הגדולות ביותר מחוץ לישראל.

החקירה נגד הרב פינטו ורעייתו נפתחה בעקבות החשד לפיו ניסו בני הזוג לשחד קצין משטרה בכיר - תת-ניצב אפרים ברכה, ולקבל ממנו מידע על חקירה נגד ישיבת "חזון ישעיה" בראשה עומד הרב, תמורת מתת בסך 200 אלף דולר. ואולם במהלך החקירה הועלו חשדות המביכים דווקא את צמרת המשטרה.

במסגרת החקירה אישרו הרב ורעייתו כי אכן נתנו כספים לתת-ניצב ברכה, אך מסרו כי אין מדובר בשוחד אלא בסיוע כספי כפי שעשו גם קודם לכן. בחקירתם אמרו, כי נתנו לברכה עוד בתקופה הקודמת 80 אלף דולר במזומנים - בארבע "מנות" של 20 אלף דולר בכל פעם. הכספים ניתנו לו כסיוע למשפחתו. הרב פינטו סירב לבקשת News1 להתיחס לפרטי החקירה. ואולם נודע, כי עורכי דינו הציגו את המידע הבעייתי בפני הפרקליטות והמשטרה, אך אלה נמנעים מלחקור לעומק את המידע הנפיץ.

תת-ניצב ברכה נחשב במשך שנים רבות מבאי-ביתו של הרב פינטו. הוא עמד בקשר רציף עם הרב ורעייתו ונהג לשוחח עימם בתקופות מסוימות פעמים רבות - לעיתים כמה פעמים ביום. על-רקע זאת התהדקו הקשרים ביניהם. בעימות שנערך בין הרב פינטו לבין תנ"צ ברכה הוא הכחיש שקיבל כספים כסיוע עבורו ועבור בני משפחתו. על-אף העמדות הסותרות, צמרת המשטרה, המגוננת על ברכה, נמנעה עד כה מלחקור כדבעי עניין זה. עד עתה לא ברור מדוע לא נדרש ברכה להיבדק בפוליגרף.

ל-News1 נודע, כי הרב פינטו דיווח לגורמי חקירה מטעם ה-FBI בארה"ב על מתן הכספים שניתנו לתנ"צ ברכה. הדיווח על-כך נמסר במסגרת חקירה שמתנהלת על-ידי ה-FBI בחשד לניסיונות סחיטה בחו"ל נגד הרב ומקורביו וחודשים רבים בטרם החלה החקירה בישראל. דיווח מקביל נמסר גם לגורמי החקירה והאכיפה בישראל. הרב פינטו ורעייתו הינם בעלי אזרחות אמריקנית (נוסף לזו הישראלית), ועל-כן מגלים חוקרי ה-FBI עניין בפרשה, ופועלים להגנתם.

ל-News1 נודע עוד, כי גורמי ה-FBI פנו בשנה האחרונה כמה פעמים למשרד המשפטים ולגורמי המשטרה בישראל, וביקשו לברר עימם את המידע הבעייתי המיוחס לתת-ניצב ברכה. ואולם, למרות זאת, הם לא נענו.

ברכה זוכה להגנת צמרת המשטרה, ובראשה מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו וראש אגף החקירות במשטרה ניצב יואב סגלוביץ'. ההגנה ניתנת לברכה למרות הטענות החריפות נגדו והספקות בנוגע להתנהלותו, שכאמור טרם נחקרו כדבעי - לא על-ידי המשטרה ולא על-ידי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש). בתקופה האחרונה נעדר ברכה שבועות רבים מעבודתו במשטרה עקב מה שמוגדר כעניינים אישיים.  
 

No comments:

Post a Comment