Search This Blog

Monday, October 10, 2016

החשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים במקלטי מס: חיים טולדנו וסער פילוסוף

הבוקר (ב') הותר לפרסום כי חיים טולדנו מתל אביב וסער פילוסוף מחיפה, הם שני אנשי העסקיםשנעצרו לפני ראש השנה, ושוחררו בתנאים מגבילים בחשד להעלמת הכנסות של מיליוני שקלים, שמקורה בחברות הרשומות במקלטי מס בחו"ל.
מדובר בחקירה שעורכת רשות המסים בעקבות החשיפה של מסמכי פנמה באפריל, שבה נחשפו מסמכים חסויים שמכילים שמות של אלפי חברות, אנשי עסקים ופוליטיקאים ברחבי העולם שהקימו מקלטי מס סודיים ב-30 השנים האחרונות.
בהתאם לחוק, אזרח ישראלי רשאי להחזיק כספים בחו״ל, אך עליו לדווח עליו ועל ההכנסות שהופקו בו לרשות המסים.  
לפי החשדות, השניים, אשר מכהנים כדירקטורים וכבעלי מניות במספר חברות בארץ ובחו"ל, פתחו בשנת 2008, באמצעות חברה המתמחה בכך, מספר חברות במקלטי מס (אנגווילה, בליז ואיי הבתולה הבריטיים). זאת על מנת להסוות את בעלותם בהן. השניים לא דיווחו בדוחות אשר הגישו למס הכנסה על בעלותם בחברות שנפתחו, וכן על חשבונות בנק המנוהלים על ידם בחו"ל והשמיטו על פי החשד הכנסות שמקורן בחו"ל בהיקף של מיליוני שקלים בין השנים 2014-2012.
לאחר שנפתחה חקירה גלויה, בוצעו חיפושים בביתם ובמשרדם של החשודים ומרשות המסים נמסר כי נתפסו מסמכים ומחשבים שיש להם קשר לחשדות. כמו כן, בכספת בביתו של אחד החשודים נמצאו סכומי כסף במזומן בשקלים ומטבע זר בסכום כולל של כ-600 אלף שקל.
החשודים שוחררו בערבות עצמית של חצי מיליון שקל כל אחד וערבות צד ג' של 250 אלף שקל עבור כל אחד. כמו כן, הוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ ודרכונם הופקד במשרדי היחידה החוקרת
מסמכי פנמה הם תוצאה של חקירה בת שנה שניהל ארגון ICIJ, הקונסטורציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים, יחד עם העיתון הגרמני זידויטשה צייטונג ויותר מ–100 כלי תקשורת נוספים, בהם "הארץ". מקור המסמכים שהודלפו הוא משרד עורכי דין רב עוצמה אך אלמוני למדי בשם מוסאק פונסקה, שבסיסו בפנמה ולו רשת סניפים ענפה בעשרות מדינות בעולם ובהן ישראל.

No comments:

Post a Comment