Search This Blog

Friday, October 28, 2016

עיתונאית נוספת: עיתונאי ישראלי בכיר הטריד אותי מינית

העיתונאית האמריקנית-יהודייה אביטל צ'יזיק צייצה בטוויטר בתגובה לפרשת ארי שביט: "אותו מקרה כמעט קרה לי גם לפני מספר שנים, עם איש תקשורת ישראלי בכיר אחר"


עיתונאית יהודייה נוספת בארצות הברית טוענת כי הוטרדה מינית על ידי איש תקשורת ישראלי בכיר. העיתונאית, אביטל צ'יזיק, לא נקבה בשמו של איש התקשורת. 

בתגובה להתנצלותו של ארי שביט, עיתונאי "הארץ" שלכאורה הטריד מינית את העיתונאית דניאל ברין לפי עדותה, צייצה אביטל צ'יזיק, בטוויטר: "שביט 'לא הבין שמדובר בתקיפה מינית'. כנראה שהמילה 'לא' באנגלית לא הייתה ברורה לו'". לאחר מכן צייצה: "אותו סיפור כמעט קרה לי לפני מספר שנים, עם איש תקשורת ישראלי בכיר אחר", אך לא הוסיפה פרטים. 


צ'יזיק היא בעלת טור באתר ובעיתון "הארץ" באנגלית מאז שנת 2012. היא מוכרת מאוד בקהילה היהודית דוברת הרוסית בארה"ב, ואף בקהילה האורתודוקסית. לעיתים היא אף משמשת כמעין שגרירה שלה בתקשורת האמריקנית. היא כתבה בכלי תקשורת שנים, ביניהם ה"ניו יורק טיימס" ומגזין "טאבלט" היהודי, אך הייתה באופן קבוע בעלת טור ב"הארץ", תחת חסותו של שליח הארץ לארה"ב, חמי שליו. 

היא בת למשפחה יהודית-רוסית, ואילו היא עצמה החלה תהליך של חזרה בתשובה, לבסוף התחתנה עם הרב הצעיר בנימין גולדשמידט, בנו של הרב פנחס גולדשמידט, רבה של רוסיה ונשיא ועידת רבני אירופה. עיתון "הניו יורק טיימס" סיקר בכתבת מגזין גדולה את חתונתם של בני הזוג. 

צ'יזיק עצמה דוברת עברית, ומתוקף תפקידיה הרבים בעיתונות היהודית-אמריקנית, במיוחד ב'הארץ', היא השתתפה בכנסים רבים של הקהילה היהודית, הן כמשתתפת והן כדוברת. העובדה כי היא מדברת עברית שוטפת גרמה לה להיות בקשר עם עיתונאים ישראליים רבים. 

No comments:

Post a Comment