Search This Blog

Sunday, November 20, 2016

המוות הפתאומי של איש העסקים חשף: חובות עתק לשוק האפור ובוררות אצל הרב פינטו

בחודש שעבר מת במפתיע מדום לב, איש העסקים, עו"ד יורם יוסיפוף שהתגורר בלונדון - בעת שהגיע לביקור בישראל. מותו, בגיל 63, אמנם ביטל את האישום הפלילי שעמד נגדו בשל עבירות מס אבל בכך לא הסתיימו העניינים המשפטיים סביבו. דיון שנערך היום בעניין עזבונו מגלה כי ליוסיפוף היו חובות עצומים, גם לשוק האפור.

השופטת איריס לושי-עבודי מינתה היום את עורכי הדין רז מנגל ועופר שפירא כמנהלי העיזבון. מנגל מייצג את צבי נתנאל, פנסיונר ועובד לשעבר בבנק דיסקונט אשר טוען כי העניק ליוסיפוף כמה הלוואות בריבית של 3% לחודש והוא נותר חייב לו כ-1.4 מיליון שקל. הוא הגיש בקשה להורות על פשיטת רגל לעיזבון ולמנות את מנגל למנהל העיזבון. שפירא מייצג את ילדיו של יוסיפוף, שלדבריהם לא ידעו על חובותיו של אביהם. 

בראש החובות של יוסיפוף ישנו חוב למס הכנסה של 517 מיליון שקל. עו"ד רוסלאן ביקנוב אשר מייצג את מס הכנסה אמר כי זהו חוב שמתייחס לדו"חות לשנים 2009-2006 שהגיש יוסיפוף ונדחו על ידי פקיד השומה. יוסיפוף הגיש לבית המשפט המחוזי ערעור מס שעדיין לא הוכרע. החוב, שלגביו אין מחלוקת ועדיין לא שולם, קטן בהרבה, בגובה 120 אלף שקל.

בנוסף, יוסיפוף חייב לפי הנטען עשרות מיליוני שקלים לנושים נוספים. אחד מהנושים טען כי יוסיפוף חייב לו 7 מיליון דולר וכי יש לו אסמכתאות לכך והודעה מיוסיפוף כי "הוא לא החזיר לי שקל אחד".

בתו של נושה נוסף, יצחק זרוג, טענה כי יוסיפוף היה חייב לאביה 5 מיליון שקל מהשנים 2011 ו-2013. אל הטוענים לחוב הצטרף גם יעקב כהן שאמר בדיון היום כי הייתה לו, ביחד עם זרוג, גלריה בגרמניה והם העבירו ליוסיפוף 6.8 מיליון ליש"ט. 

לדבריו, יוסיפוף לא השיב את הכסף והסכסוך הגיע לבוררות אצל הרב ישעיהו פינטו שפסק לפני כשנה כי יוסיפוף צריך לשלם להם 2.1 מיליון ליש"ט. "אין לנו פסק דין, הכל בעל פה ובישיבה. זה הולך בהלוך ושוב. פנינו אליו, יש לי מכתבים, הכל מגובה בהקלטות". 

כהן הוסיף: "לשאלת בית המשפט מה עשינו כדי לאכוף את פסק הדין אני משיב: דברים שלא מתאימים לבית המשפט. הוא עירב אנשים שליליים. הוא היה לוקח אותנו בהלוך ושוב, לא היום, וכל פעם סיפור אחר. הוא היה איש מרשים", אמר כהן והוסיף כי הם פרעו 4 צ'קים בסך 80 אלף שקל על חשבון החוב.

אסף יוסיפוף, בנו של המנוח, שמייצג את היורשים והגיע מלונדון בה הוא מתגורר לדיון, אמר כי הוא ואחיו לא ידעו כלום על חובותיו של אביהם. עורך דינו שפירא אמר כי בשלב זה יש הרבה סימני שאלה ולכן יש למנותו כמנהל עיזבון (ולא רק את מנגל שמייצג את הנושים) על מנת לטפל באיתור הנכסים ולברר את נושא החובות.

עורכת הדין נחמה אבן ספיר מטעם כונס הנכסים הרשמי אמרה בדיון כי "לנושים כאן למעט מס הכנסה יש אופי מסוים, הם עוסקים בהלוואות חוץ בנקאיות, אלו לא נושים רגילים. מדובר במיליונים, באמצעות הנהג ובאמצעות כל מיני קורבנות. כנראה שהיה לו הרבה עסקים שכנראה גם הילדים לא יודעים עליהם, נשמע שהיה איש מאוד עצמאי". היא הציעה שגם נציג הנושים, עו"ד מנגל וגם נציג האחים, עו"ד שפירא, יתמנו ביחד למנהלי העיזבון, כפי שאכן נקבע על ידי השופטת. 

No comments:

Post a Comment