Search This Blog

Thursday, December 15, 2016

ארצות הברית: 3 יזמים חרדים נעצרו בחשד להונאת בחירות

דרמה בפרויקט הנדל"ני החרדי: סוכני FBI עצרו הבוקר (חמישי, שעון ניו יורק) שלושה חרדים המעורבים בפרויקט הבנייה החרדי החדש בעיירה בלומינברג שבצפון ניו יורק.
השלושה, בהם אנשי העסקים שלום לם וולווי שמילוביץ, נעצרו על ידי הסוכנים הפדרליים במפתיע, כאשר על פי הדיווחים, החשדות נגדם הם על מעורבות בהונאת בחירות.
בכלי התקשורת המקומיים דווח כי השלושה חשודים כי זייפו חוזי מכירות והציעו 500 דולר עבור תושב שיירשם בצורה פיקטיבית כאילו הוא גר במקום ויוכל להצביע בבחירות שנערכו ב-2014.
הסיבה, על פי הדיווחים, לשכירת המצביעים הפיקטיביים, היא התנגדות של האופוזיציה המקומית לפרויקט הנדל"ני ולכאורה ניסיון של יזמי הפרויקט לשלוט בתוצאות הבחירות בעקבות כך.
לם, אחד העצורים בפרשה, הוא בנו של הרב נורמן לם, רב ידוע בישיבה יוניברסיטי. על פי הדיווחים, לם רכש מאות דונמים במטרה לבנות פרוייקטים למגורים עבור קהילות חסידיות ביישוב החדש, זאת לאור מצוקת הדיור הקיימת ויוקר השכירות בשכונות הוותיקות בניו יורק.
דובר ה- FBI אישר כי שלושה בני אדם נעצרו הבוקר, אבל לא מסר פרטים נוספים. הפרקליטות במחוז הדרומי של ניו יורק אמרה כי הוגשה הצהרת תובע והשלושה יובאו בקרוב בפני שופט. עורך הדין של לם אישר כי הוא נעצר אך אמר כי החקירה מסווגת.
כאמור, על פי החשד, הם רשמו בפנקסי הבחירות תושבים שאינם מתגוררים עדיין בפועל ביישוב החדש על מנת להשפיע על תוצאות הבחירות.


No comments:

Post a Comment