Search This Blog

Wednesday, December 14, 2016

הסטארט-אפ הישראלי שנלחם בהלבנת הון דרך הרשת גייס 9.5 מיליון דולר

גיבור הסדרה "שובר שורות", וולטר וויט, עושה הון מהכנה ומכירת סמים. כדי להסתיר את הפעילות הבלתי חוקית, הוא פותח עסק לשטיפת מכוניות. עד לפני כמה שנים, הדרך המקובלת להלבנת כספים עברה באותה שיטה של וויט – הקמת פעילות לגיטימית שדרכה עוברים כספים שמקורם בפשיעה אל המערכת הפיננסית. אולם כיום, עם הצמיחה הדרמטית של עסקים מקוונים, פעילות הלבנת כספים נהפכה פשוטה בהרבה וקשה יותר לאיתור – עבריינים מסוגלים להקים מאות בתי עסק בקלות, מכל מקום, ובעלות אפסית. מכיוון שמדובר בתופעה חדשה יחסית, חברות הטכנולוגיה שמסייעות לגופים הפיננסים לאתר את העסקים האלה מעטות. אחת מהן היא חברת הסייבר הישראלית אברקומפליאנט (EverCompliant).
היום (ד') הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס ראשון של 9.5 מיליון דולר בהובלת ארבור ונצ'רס (Arbor Ventures) ובהשתתפות המשקיעים הקודמים שלה: כרמל ונצ'רס, StarFarm Ventures ו-Nyca Partners. בעקבות ההשקעה, הצטרפה מליסה גוזי מארבור ונצ'רס לדירקטוריון החברה. החברה לא מסרה פרטים לגבי השווי שלה בגיוס. היא מציינת כי את 2016 היא תסיים עם הכנסות שנתיות של מיליוני דולרים בודדים, וכי היא קרובה לרווחיות. הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה ל-13 מיליון דולר.
"פתרונות למניעת ההונאות ברשת מתמקדים בסיוע לבתי עסק להחליט האם כדאי או לא כדאי להם לאשר עסקות שבהן יש חשד להונאה. כלומר, לעזור להם לבצע יותר עסקות שעליהן הם יקבלו כסף, ולמנוע רכישות ללא כיסוי", אומר רון טייכר, מייסד שותף ומנכ"ל החברה בשיחה עם TheMarker. "אבל אנחנו זיהינו עולם שלם ולא מטופל שבו בתי עסק מרמים את הבנקים וחברות האשראי והופכים אותם לשותפים בהלבנת כספים".
הוא מסביר: "היום יש סוחר סמים שפתח אתר אינטרנט ומוכר את הסמים שלו אונליין, אבל כדי לקבל את הכסף הוא צריך גם לפתוח חנות פרחים אינטרנטית ולקבל מהבנק חשבון סליקה. לבנק אין מושג שיש קשר בין חנות הסמים לחנות הפרחים אבל אנחנו מסוגלים לאתר את הקשר הזה בין פעילות עבריינית לבין בתי עסק לגיטימיים שקיימים בפורטפוליו של הבנק"
לדברי טייכר, המערכת שלהם זיהתה כ-2 מיליון סוחרים בלתי רשומים בארה"ב לבדה, דבר הממחיש את היקף בעיית ההונאה בענף התשלומים "כיום על כל מאה אלף בתי עסק שעובדים עם הבנק, יש בין 6%-10% בתי עסק שמנהלים עסקות דרכו אך הוא לא מכיר", הוא אומר.  לטענת החברה, על לקוחותיה נמנים המוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב, באירופה ובאסיה. בין מתחרותיה, חברת הסייבר האמריקאית טרסטוויב (Trustwave), שמחזיקה מרכז פיתוח בנתניה המבוסס על שתי רכישות של חברות ישראליות - בריץ' סקיוריטי ו-M86 סקיוריטי ב-2010.
ההון החדש ישמש את החברה למימון המשך הצמיחה שלה. במהלך 2017 היא מתכננת להקים משרד באסיה, ולהתרחב למדינות נוספות בארה"ב ואירופה. כמו כן היא מתכוונת להרחיב את פעילויות המו"פ של החברה. כיום מעסיקה אברקומפליאנט 50 עובדים במשרדיה בישראל ובניו יורק, והיא מתכוונת לגייס 40 עובדים נוספים בשנה הקרובה. בין המשרות הפתוחות בישראל: מהנדסי תוכנה, אנשי data science, אנשי BI, אנשי מוצר ואנליסטים. 

No comments:

Post a Comment