Search This Blog

Sunday, December 11, 2016

הורשע מורה שתקף מינית שלושה אחים

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (א') את משה אהרון ליסון, תושב ביתר עילית בן 34, בביצוע מעשים מגונים בתלמידיו. ליסון היה מורה בתלמוד תורה "אוהלי מנחם" בעיר, והורשע במעשים שביצע בשלושה אחים, בני 15-13. על פי האישום, בשנים 2014-2009 הוא הזמין לביתו את הנערים כדי לסייע לו, ואז ביצע בהם מעשים מגונים. בנוסף, הוא תקף את אחד הנערים פעמיים בעת טבילה במקווה.

אמם של השלושה, רות, סיפרה על ההתמודדות הכפולה שנכפתה על המשפחה - גם מול המערכת המשפטית וגם מול הקהילה שגיבתה את המלמד והפנתה עורף לקורבנותיו. יוסי, בנה הבכור, הגיע אליו כשהיה בן 14, שנתיים אחריו נכנס אחיו דני לכיתתו, ושנתיים לאחר מכן גם האח אבי. כתב האישום שהוגש לפני כשנתיים מתאר עשרות מקרים של מעשים מגונים קשים שביצע בהם ליסון.

עו"ד אריאל עטרי שייצג את ליסון מסר כי הם מכבדים את החלטת בית המשפט, אך "סבורים שחומר הראיות מצביע באופן חד משמעי, על חפותו. לאור זאת, בתום ההליך המשפטי בבית המשפט המחוזי נגיש ערעור לבית המשפט העליון, שיוביל לזיכויו המוחלט מכל האישומים".

רות, אמם של שלושת הילדים אמרה הבוקר לעיתון 'ידיעות אחרונות': "כשבאנו להגיש תלונה הבטיחו לשמור על הפרטיות שלנו אבל ברגע שפורסמו פרטים כמו 'שלושה אחים', כל הסביבה הבינה שמדובר בנו".
לדבריה: "התגובות מהקהילה היו קשות מאוד. האשימו אותנו שאנחנו הורסים לו את החיים. הפסיקו לצרף את הילדים למניין; הטיחו בהם שהם 'מויסר', מלשינים; רבנים מהקהילה הגיעו לחזק אותו בדיונים. זה שבר את הילדים, הם עזבו את הישיבות ובקושי יצאו מהבית. הרגשנו מנודים ודחויים".
מתי גיליתם שהילדים הותקפו?
"באחד הערבים יוסי חזר מהישיבה ונראה מעט נסער. למחרת הוא ניגש למקום העבודה של בעלי ואמר לו שהוא רוצה לספר לו משהו חשוב: 'הרב ליסון פגע בי', הוא אמר אבל סירב להוסיף. בעלי היה מאוד נסער. הוא חשש לשתף אותי אבל ראיתי שעובר עליו משהו ושהבן לא הולך לישיבה, ולא הבנתי מה קורה. אחרי יומיים הוא סיפר לי: 'אני לא יכול להסתיר ממך אבל את חייבת להיות חזקה. מישהו פגע בבן שלנו'. באותה שנייה עלה לי לראש הרב ליסון. הרגשתי שהטוב לב שלו, המתנות והיחס החם הזה אלינו לא לחינם. כשבעלי אישר שזה הוא התחלתי לרעוד.
"ניגשתי לבן ששכב במיטה. הוא ראה שאני בוכה ורועדת ואמר 'אמא, אבא דיבר איתך?' אמרתי לו: 'יוסי, תגיד לי את כל האמת. אמא רק איתך'. הוא משך את השמיכה מעל הראש ואמר: 'אני לא יכול לדבר על זה'. אמרתי לו: 'בבקשה תגיד לי מה הוא עשה לך, שאני אתחיל להבין'. ואז הוא אמר: 'הוא פגע בי במקווה. אני לא יכול לדבר על זה. בבקשה תבדקי את האחים שלי'".

No comments:

Post a Comment