Search This Blog

Monday, December 19, 2016

איש העסקים בני שטיינמץ הוא החשוד במעורבות בפרשת שוחד בגינאה

המשטרה עיכבה הבוקר (שני) לחקירה את איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ בחשד למעורבותו בפרשה בינלאומית של מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון. בית המשפט נענה לבקשת המשטרה ושלח אותו למעצר בית בן שבועיים. שטיינמץ נשלח למעצר בית בן שבועיים בביתו בארסוף, דרכוניו הישראלים והצרפתיים נלקחו והוא לא יכול לעזוב את ישראל למשך 180 יום. בנוסף, הוא נדרש להפקיד בתוך שלושה ימים ערבויות בסך 100 מיליון שקלים.
על פי החשד, שילמו שטיינמץ ומעורבים ישראלים נוספים שוחד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בגיניאה קונאקרי, בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים שם. הבוקר ביצעה המשטרה חיפוש בביתו ובמשרדיו של איש העסקים, שעוכב במשרדי להב 433.
החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארה"ב, שווייץ, גיניאה קונאקרי וישראל, במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת ה-OECD במאבק נגד תופעת השוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם. החקירה מלווה מראשיתה על ידי פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה.
באוקטובר 2013 נערכה פשיטה על אחד מבתיו של שטיינמץ בז'נבה בעקבות בקשת מממשלת גיניאה. גם רשויות החוק בארה"ב ובבריטניה דנו בטענות לפיהן החברה בבעלותו שילמה לכאורה שוחד כדי לזכות ברשיון כרייה במדינה האפריקאית.
חברת הכרייה בבעלותו קיבלה זכויות בפרוייקט בגינאה בשנת 2008 ומכרה 51% מהן לחברה ברזילאית בסכום של כ-2.5 מיליארד דולר. בשנת 2014 נטלו ממנה את זכויות הכרייה, לאחר שממשלתו של נשיא גינאה דיווחה כי מצאה ראיות לשחיתות בהליך הענקת הרישיונות.

No comments:

Post a Comment