Search This Blog

Sunday, December 25, 2016

עדויות נגד חיים יבין: "ליטף לי את הישבן"

אחרי הראיון שעורר סערה - מגיעות התלונות נגד חיים יבין: שתי נשים שעבדו בעבר ברשות השידור סיפרו על הטרדות לכאורה מצדו של מגיש החדשות לשעבר. "כשראיתי את הכתבה אמרתי 'או-הו, לא יותר טוב אם הוא היה סותם את הפה, הבנאדם?'", סיפרה אחת מהן. "כשהגעתי לרשות והוא התחיל לחזר אחריי זה ממש הצחיק אותי - כי זה מר טלוויזיה, ועם כל הכבוד הוא יכול להיות אבא שלי. בפעם הראשונה שהוא ראה אותי, הוא אמר 'או, לך חיכיתי. אותך חיפשתי'. בפעם אחרת הוא ליטף לי את הישבן ברוב חוצפתו בזמן שאיפרתי אותו. קפצתי אחורה ואמרתי 'תעיף את היד'".

עוד עובדת לשעבר סיפרה כי "מישהי נכנסה עם סוודר מאוד צמוד והוא אמר 'אוי, זה עושה לך ציצים מאוד יפים'. למזלה היא לא שמעה את זה כי היא הפעילה את הפן. ואני אמרתי לו, 'מר יבין, ההערות האלה לא מקובלות עלי'. הוא די החוויר, 'מר טלוויזיה'. מאז הוא היה קורקטי מאוד. לא הייתה אחת שלא חטפה ממנו הערה או נגיעה. הוא היה מלטף ישבנים לבנות, ומישהי אמרה לו שכדאי שהוא יזהר לפני שהיא תתלונן".

יבין ספג במהלך סוף השבוע האחרון ביקורת ציבורית רבה בעקבות דברים שאמר בראיון למוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות". במהלך השיחה התייחס יבין לסוגיית ההטרדות המיניות - והיחס המשתנה אליהן. "פעם הייתה אווירה הרבה יותר חופשית", אמר. "אם היית אומר משהו, או טופח או מחבק או אפילו מנשק - זה היה דבר חצי לגיטימי. היום כולנו היינו מואשמים בהטרדה. אבל אהבתי יותר את התגובות של הנשים אז. אם היית צובט מישהי בתחת היא הייתה מורידה לך סטירה. היום רצים לעורך דין. אני בעד שתיתני סטירה ונגמור את העניין... דה באסטרדס צ'יינג'ד דה רולס (הממזרים/ות שינו את הכללים)".

הדברים עוררו תגובות זועמות ברשת. "דבריו מקוממים, ופוגעים קודם כל בדימוי שלו עצמו", נכתב באחת מהן. "בוא נסגור את הדיל הבא: אתה לא תצבוט בתחת ואנחנו לא נלך לעורך דין", כתבה מגיבה אחרת. ל-ynet נודע כי מאז פרסום הראיון, שתי נשים פנו למרכזי הסיוע לנשים שעברו תקיפה מינית והתלוננו על התנהגות בלתי הולמת מצד מגיש החדשות לשעבר. "מי לא נתקלה בהתנהגויות האלה - הוא נגע ודיבר", סיפרה בכירה לשעבר ברשות השידור.

בעקבות הפרסומים האחרונים, יבין מסר היום ל-ynet: "אני מכחיש את כל הסיפורים האלה. לא היה ולא נברא. בראיון ל'ידיעות אחרונות' הצבעתי על טרנד שהיה אז. טוב מאוד שהדברים השתנו מאז. אני חי ומכבד ודוגל בשוויון מלא בין נשים לגברים עם כל הזכויות. אם פגעתי במישהו או במישהי - אני מתנצל".

No comments:

Post a Comment