Search This Blog

Sunday, December 18, 2016

נכדו ונינתו של הרב עובדיה התארסו

צאצאי הרב עובדיה יוסף ידעו לא מעט מחלוקות פנימיות במשפחה מאז שהלך לעולמו. כעת הם זוכים גם לשמוח יחד: אברהם יוסף, נכדו של המרן, הודיע היום (א') על אירוסיו לעדי שמעוני, נינתו של הרב עובדיה. הערב יתקיים טקס ה"ווארט", שבו הם, הוריהם, בני המשפחה והחברים הקרובים ירימו כוסית "לחיים" ויכריזו באופן רשמית על השידוך.

אברהם בן ה-20 הוא בנם של הרב משה יוסף – צעיר בניו של הרב עובדיה וראש בד"ץ "בית יוסף", ושל יהודית, כלת ה"מרן", האישה שחיה בביתו וסעדה אותו שנים ארוכות מאז שהתאלמן. עדי בת ה-19 היא נכדת הרבנית עדינה בר שלום – מייסדת "המכללה החרדית", כלת פרס ישראל ובתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף.

אביה של הכלה המאושרת הוא עו"ד משה שמעוני, יו"ר קמפוס ירושלים של הקריה האקדמית אונו ולשעבר מנכ"ל משרד הדתות. אמה של עדי, חני (שמעוני לבית בר-שלום), היא נכדת מרן ובתה של עדינה ושל הרב עזרא, שהיה דיין בבית הדין הרבני הגדול. בעבר עבדה כמנהלת לשכתו של השר שלמה בניזרי.

עוד לא הסתבכתם מספיק? הנה כמה נתונים נוספים שתתקשו לעכל: חני, חמותו המיועדת של אברהם, היא למעשה גם בת-דודה שלו. זאת ועוד: הוריו, משה ויהודית, הם הדוד והדודה של חני – מה שלא יפריע להם להיות בקרוב גם המחותנים שלה. ומיהם המחותנים ה"גדולים" החדשים של עדינה בר שלום? נכון מאוד - הוריה, הרב עובדיה והרבנית מרגלית יוסף.

עדי ואברהם כמעט באותו גיל, אבל במשפחת יוסף הם בני דור אחר. מדובר במחזה שגרתי למדיי במשפחות חרדיות
ברוכות ילדים, שכן בהן יכול להיווצר הפרש של 20 שנה (ולעתים אף יותר) בין שני אחים - הבכור (במקרה שלנו עדינה) ובן הזקונים (משה). מכאן הפער הדורי גם בין צאצאיהם.

במשפחת יוסף מספרים כי החתן והכלה הכירו באופן טבעי במשך שנים, עוד כילדים, וכעת גם לומדים שניהם לתואר ראשון במסלול החרדי של "אונו" (באותו קמפוס שבראשות אביה של עדי) - בהפרדה מלאה, כמובן. למרות כל נקודות ההשקה ביניהם, הקשר הזוגי עבר מתחת לרדאר, והם הצליחו להפתיע המשפחה כולה - כולל ההורים - בהכרזה על החתונה שבדרך.

נישואי בני דודים הם דבר שכיח בחצרות אדמו"רים חסידיים אשכנזים. בחוגי החרדים הספרדים זהו דבר מקובל פחות, שיקרה בדרך כלל רק כאשר הקרבה המשפחתית היא בדרגת נמוכה יחסית. בציבור הליטאי אין זה נהוג בכלל.

No comments:

Post a Comment