Search This Blog

Thursday, December 8, 2016

רב מירושלים נעצר בחשד לאונס תלמידת אולפנה

משטרת ירושלים עצרה אתמול (רביעי) תושב העיר כבן 60 בחשד שביצע לפני כמה שנים עבירות מין, בהן אונס, בתלמידה בת 14 בעת שהיה רב באולפנה בה למדה. מעצרו הוארך עד ליום רביעי. 
לדברי המשטרה, לפני כמה ימים הגיעה צעירה כבת 20 הגיעה לתחנת שפט והגישה תלונה נגד תושב הבירה. לדבריה, כשהיתה תלמידה בת 14 נהג החשוד, שהיה רב באולפנה בה למדה, לבצע בה עבירות מין כולל אונס. על פי המשטרה, מיד לאחר הגשת התלונה נפתחה חקירה בה נגבו עדויות מבני משפחתה של הצעירה וכן מאנשים בבית הספר בו למדה. לאחר מכן נעצר החשוד. 
הבוקר הובא הרב לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו עד ליום רביעי בשבוע הבא. השופט, דוד שאול גבאי ריכטר, דחה את בקשת סנגורו של החשוד, עו"ד יהודה שושן, למנוע את פרסום שמו אך הורה להותיר את איסור הפרסום עד מחר כדי לאפשר לו לערער על ההחלטה.
במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי "בתחילת חודש דצמבר הגיעה בחורה כבת 21 והגישה נגד המשיב תלונה מפורטת וארוכה בחשד לעבירות. היא סיפרה שבהיותה בכיתה ט', באולפנה, המשיב היה רב במקום והחל לבצע בה מעשים מיניים עד כדי שבאחת הפעמים הוא בעל אותה. זה קרה לא מעט פעמים ובתוך כתלי בית הספר, תוך כדי שהוא מטיל אימה על המתלוננת".
במהלך הדיון הציע עו"ד שושן כי המתלוננת הגישה את התלונה כדי לתרץ בפני בעלה מדוע היא אינה בתולה. שושן אמר כי טענות המתלוננת אינן הגיוניות בהתחשב במבנה בית הספר ובלוח הזמנים במוסד. "זה לא הגיוני, לכן שאלתי אם עברה בעילה על ידי אחר, שכן ידוע לנו שכאשר נשים דתיות מתחתנות בגיל צעיר ואיבדו את בתוליהן הן מוצאות דרך לתרץ את הדבר", אמר פרקליט החשוד. "אם יאמרו שקיימו יחסי מין עובר לנישואיה, במגזר הדתי ייחשבו פסולות ולכן יש אפשרות לא מבוטלת שדווקא בסמוך לנישואיה עלתה טענה זו". הוא הוסיף כי הוא ומרשו "לא מצליחים למצוא שום מניע מניח את הדעת מדוע אשה כזו מתלוננת כעבור זמן כה רב".
החשוד עצמו אמר בדיון כי "אני לא ביקשתי עורך דין כי הייתי בטוח שזה טעות. עבדתי שם במשרה מצומצמת, אני לא מכיר אפילו את הילדה. אין פה שום דבר, אני עסוק בקריירה וחיים ופעילות ענפה. היא אמרה שזה כביכול בתוך בית ספר ששוקק תלמידים ומורים ולא היה לי חדר פרטי. אבקש לבדוק את כל הפרטים. אני מוכן לפוליגרף".
השופט קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי יש חשד סביר לביצוע העבירות. "על סמך חומר החקירה שהוצג לי עולה כי המשיב, בעת היותו חבר סגל באולפנה ביצע את העבירות המיוחסות לו, אשר הינן עבירות מין ברף הגבוה, בתלמידה כבת 14. מצבה הנפשי של הקטינה התערער ותפקודה השתבש באותה תקופה... המתלוננת מסרה עדות מפורטת מאוד אשר יש לה כאמור, חיזוקים חיצוניים רבים".

No comments:

Post a Comment