Search This Blog

Thursday, December 8, 2016

האם מאיר שמיר גרף מאות מיליוני דולרים בעסקת נדל"ן

כשמאיר שמיר רכש ב-1996 את קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקוה, אוהדיה תלו בו תקוות רבות. הם חשבו שאיש העסקים - בעל השליטה במבטח שמיר אחזקות והמנכ"ל שלה, שמכר באחרונה את חלקו בתנובה תמורת 1.1 מיליארד שקל, אבל אז עוד היה אלמוני יחסית - יוכל להציל את הקבוצה, שהיתה שרויה במשבר קשה.
אולם לפי עורכי הדין ליאור דגן ועמית פינס, המנהלים המיוחדים של הקבוצה הנמצאת בהליכי פירוק בארבע השנים האחרונות, הכוונות של שמיר היו אחרות. "שמיר השתלט על קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקוה רק כדי להשיג את הסכמת הקבוצה, שהיתה בעלת זכויות בלתי מוגבלות באצטדיון ששימש אותה לאימונים, וכך הסיר את המכשלה המרכזית לביצועה והוצאתה לפועל של התוכנית שלו", הם כותבים בדו"ח חמור שהגישו באחרונה לבית המשפט.
הם טוענים כי שמיר זיהה "הזדמנות עסקית" לרכוש את אצטדיון האורווה שהשתרע על פני 64 דונם ושימש את הקבוצה לאימונים. לדבריהם, בעקבות הליכים תכנוניים - שינוי ייעוד למגורים ואפשרות בנייה של מגדלי מגורים - עמדה הקרקע הזו לצבור ערך רב.
בשנים האחרונות ערכו המנהלים המיוחדים חקירות פרטיות, אספו ראיות וגבו תצהירים מנחקרים שונים. את התסקיר הם הגישו לאחר שבחנו, לדבריהם, עשרות רבות של קלסרים עמוסי מידע, ולאחר שניתנה לשמיר הזדמנות מלאה להשיב על הטענות ולהביא בפניהם את גרסתו. מבחינת דגן ופינס, המסקנה ברורה: שמיר הרוויח והפיק טובות הנאה בסכומי עתק מעסקת אצטדיון האורווה. משכך, הם ביקשו משופט הפירוקים אילן שילה לקיים בנושא דיון במעמד הצדדים ובמעמד כונס הנכסים הרשמי.
זו אינה הפעם הראשונה שהטענה הזו מופנית כלפי שמיר. למעשה, הוא כבר מכיר אותה היטב - בשנים האחרונות אוהדי הקבוצה הטיחו בו האשמה דומה לא מעט פעמים, וזו גם היתה אחת הסיבות לכך שעזב את הקבוצה. ב–2005, עשר שנים לאחר רכישת הקבוצה, כינס שמיר מסיבת עיתונאים והודיע על עזיבתו את הפועל פתח תקוה לאחר שלדבריו, נמאס לו מהתנהגות אוהדי הקבוצה - שכללה קללות שהופנו אליו מהיציע ומשמרות מחאה מול ביתו.
שמיר, מבחינתו, רואה בהליכים אלה הזדמנות להפריך את השמועות שמתרוצצות בעיר בשנים האחרונות. "ליוויתי את הקבוצה עשר שנים - שלוש שנים כבעלים ושבע שנים כספונסר. בתקופה זאת הכנסתי לקבוצה יותר מ–82 מיליון שקל. בשבילי, לשבת עם המפרקים של הפועל פתח תקוה, שאני אוהד שלה, ולתת להם סכום כסף מסוים זה הדבר הכי קל בעולם, אני ממילא תורם מיליוני שקלים לקהילה בכל שנה", הוא אומר.
ואולם לדבריו, "בנסיבות תיק זה, גם אם המפרקים היו מבקשים ממני שקל בשביל לסגור את התיק, לא הייתי מסכים - כי אני מחכה כבר 18 שנה להזדמנות להוכיח את העובדות הקשורות לפעילותי בקבוצה ובעסקת הנדל"ן, ולהוכיח לכולם באמצעות מסמכים ועובדות את האמת לגבי דברים אלה. בפתח תקוה מסתובבות כבר 18 שנה רכילויות לגבי העובדות הקשורות לפעילותי בקבוצה ולעסקת הנדל"ן, ומבחינתי בית המשפט זו הבמה הכי נכונה להוכיח לכולם את האמת".

No comments:

Post a Comment