Search This Blog

Thursday, June 8, 2017

שאול שמאי בן 49 מראשון לציון הוא המורה שנעצר בחשד לביצוע עבירות מין ומעשים מגונים בתלמידותיו

המורה החשוד בהטרדה מינית של תלמידותיו הוא שאול שמאי, בן 49 מראשון לציון, כך הותר היום (יום ה') לפרסום. שמאי, שמשמש כמורה באחד מבתי הספר בצפון תל אביב, נעצר בשלישי האחרון בחשד לעבירות מין ובביצוע מעשים מגונים בכמה מתלמידותיוהלומדות בכיתה ב' ואתמול הוארך מעצרו בשבעה ימים. 

בית המשפט התיר אתמול לפרסם את שמו של שמאי, אולם פרקליטו, עו"ד שי רודה, ביקש עיכוב ביצוע כדי לערער על ההחלטה. במהלך הדיון בערעור שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב אמרה נציגת המשטרה: "האינטרס הציבורי מחייב לפרסם את פרטי החשוד. צריך להיזהר מפניו כי לא ניתן לתת בו אמון. הוא בעצמו הסתיר מידע חשוב מבית הספר, כשבהיותו מורה מחליף בבית הספר ומלמד קטינות ומבצע את העבירות שאנו דנים בהן, הוא הורשע בבית המשפט ולא אמר לאף אחד. הוא גם מלמד שיעורים פרטיים. שמו צריך להתפרסם". 

השופט ציון קאפח קיבל את עמדת המשטרה וקבע בהחלטתו: "קיים אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה בפרסום שמו של החשוד, הן בהיבט החיקרתי שמא יש נפגעות נוספות והן על מנת להזהיר את הציבור". שמאי נעצר על ידי חוקרי משטרת מרחב ירקון במחוז תל אביב לאחר שעלה חשד כי ביצע מעשים מגונים בכמה תלמידות הלומדות בכיתה ב' בבית הספר. בשל גילן הצעיר של התלמידות, מעורבים בחקירה גם חוקרי ילדים מטעם משרד הרווחה, והם אלו אשר יגבו את העדויות מהתלמידות שנפלו לפי החשד קורבן למעשיו של המורה. 

לפי החוק, רק חוקרי ילדים רשאים לגבות עדויות מקטינים. במשטרה מקווים שעל סמך העדויות יהיה ניתן להגיש כתב אישום נגד המורה. במשטרה ממשיכים לגבות עדויות מהתלמידות ובמקביל בודקים האם המורה ביצע מעשים דומים בבתי ספר אחרים שבהם עבד. 

בבית הספר בצפון תל אביב שבו עבד המורה החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידות כיתה ב' התקשו ההורים לעכל את העובדה שבבית הספר לימד אותו מורה, אף שבעבר הוא כבר הורשע בעבירות מין כלפי תלמידה. "לתלמידים יש סיוטים בלילה, הם לא יכולים לישון", אמרה אם לתלמידים בבית הספר. "יש כל מיני סיפורים על ילדה שלקחו הצידה וביצעו בה מעשים. יש פחד. דבר כזה מעולם לא קרה. בדרך כלל המנהלת מנהלת את בית הספר ביד רמה. הילדים היו מאוד ערניים ועלו על זה מאוד מהר. אני מקווה שזה מקרה אחרון". 

עיתונאית הספורט אופירה אסייג, שבתה לומדת בבית הספר, אמרה: "אני לא מרגישה טוב מאז ששמענו את כל הסיפור הזה. אני חושבת שגם כל ההורים. הבת שלי, תודה לאל, וכמובן הלב שלי עם הבנות, לא למדה אצלו. היא באותה שכבה, היא בכיתה ב'. התחושה היא מאוד לא נעימה בבית הספר". 

No comments:

Post a Comment