Search This Blog

Wednesday, June 28, 2017

הרבי מסאטמר: "אנחנו לא יכולים לנצח את המדינה; זו המציאות"

בישיבת עסקנים שהתקיימה בשבוע האחרון במעונו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר בנושא ההתייצבות, דיבר האדמו"ר בחריפות נגד הנהגת הפלג הירושלמי המורה לבחורים שלא להתייצב בלשכת הגיוס לקבלת דיחוי או פטור, ויש מהם שנתפסים ע"י המשטרה ונשלחים לכלא הצבאי. 

בשיחה ארוכה עם העסקנים פירט האדמו"ר את ההיסטוריה של ההסדרים לדיחוי בני ישיבות, עפ"י הדיווח אמר האדמו"ר שעבר על רשימת הבחורים ה"מסובכים" שהופצה על ידי הפלג וראה שאין בהם אפילו אחד שהתייצב להסדיר את מעמדו כנדרש, והכל מדובר בכאלו ששיחקו עם ההוראות או שאינם זכאים לדיחוי על פי חוקי המדינה מאז ומקדם. לאחר מכן נענה לטענות העסקנים על הצורך ב"מחאות" כנגד גזירת הגיוס, וטען שכל זה לא מסייע "למעשה", ומה שצריך לעשות הוא לסייע להסדרת מעמדם של מי שאינם זכאים לדיחוי באופנים אחרים. 

"כל הדיבורים שדיברו פה זה להלכה ולא למעשה" אמר האדמו"ר לעסקנים, "מה למעשה? למעשה בחורים בארץ ישראל הולכים לצבא, בחורים מסתבכים עם בעיה, ומי שמסתבך עם איזה בעיה מוכרח ללכת לצבא, מה הוא יכול לעשות אחרת? הרי יקחו אותו לכלא, הוא לא רוצה ללכת לכלא, ועצם ההליכה לכלא זה דבר חמור מאוד, אתם יודעים מה זה לבחור ללכת לכלא צבאי? עם מי יושבים שם בכלא? איזה "ראשי ישיבות" יושבים שם? איזה בחורים יושבים שם? איזו יראת שמים קונים שם בכלא? יושבים שם פושעים, פושעים אמיתיים, עם כזה חברותא מותר להחזיק בחור יום אחד? צריך לראות לעשות מה שאפשר כדי להציל את הבחורים בארץ ישראל". 

"לעשות אפשר לעשות רק למעשה, להקים כאלה משרדים כמו מרכז עזרה וייעוץ, צריך שיהיה אחד בירושלים. צריך אחד בבית שמש. צריך אחד כזה בבני ברק, היכן שיש יהודי שצריך עזרה, שיוכלו לעזור לו, ולא רק לחוגי סאטמאר, לכל החוגים. איפה שיש יהודי חרדי שלא רוצה לשרת בצבא - צריך לעזור לו. זה מה שאפשר, זה הלכה למעשה מה שצריך לעשות. מי שכואב לו הבעיה של הגיוס, צריך להתאמץ ולעשות למעשה, לגייס כספים, זה עולה כסף, עורך דין עולה כסף, רופאים עולים כסף, משרד עולה כסף, עובדים שצריכים לזה עולה כסף, כל דבר עולה כסף, צריך מוניות נסיעות וכו'. עם כסף יצליחו, עם דיבורים ריקים לא יעשו כלום, רק עם מעשים, ומעשים זה הדברים האלה, וחוץ מהארגון הזה יש עוד ארגונים דומים, למען האמת צריך לדעת, אסור להגיד שאנו היחידים שעושים, צריך לומר את האמת, וזה לא נפק"מ, כל אחד יכול לעשות. אבל, את המשרד הזה הקימו לפני כמה שנים עוד לפני שהבעיה הייתה כל כך חמורה, לפני שהייתה פוליטיקה כמו היום. 

"נכון שהיום יותר קשה לעשות פטור, זה אמת שהיום זה יותר קשה, אבל לצערנו אנו חיים במציאות הכאובה הזו במדינה של גיהנום הזו, זה קיים, אנו לא יכולים לנצח אותם, אין דרך כזו, זה המציאות שבה אנו חיים, הם גוזרים גזירות ואנו חיים בגלות בשבי הציוני, והקב"ה יעזור שנוכל לצלוח את זה עד יעבור זעם, כשהקב"ה יעביר ממשלת זדון מן הארץ, כשהמשיח יגיע וניפטר מכל הגזירות ומכל המדינה ומכל הרשעים וכל הרשעה כולה כעשן תכלה ואז הקב"ה יעזור. ובינתיים אנו צריכים לעשות, לעזור בכל היכולת מה שיכולים ולעזור להם, זה האמת וזו הדרך היחידה וזה מה שאנו צריכים לעשות", אמר האדמו"ר מסאטמר בישיבת העסקנים.

No comments:

Post a Comment