Search This Blog

Wednesday, June 28, 2017

ה"מטפל" התעלל בנשים החרדיות תוך שימוש שקרי בשמות רבנים

תב האישום המחריד נגד דרור רוטקוביץ', בן 56 מירושלים, שהציג עצמו כמטפל בשיטת 'קרניו סקראל' ותקף
לאורך זמן מטופלות חרדיות, לא שכנע היום משום מה את 3 שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, והבקשה תידון שוב ביום ראשון הקרוב.

עו"ד ליזו אבקסיס- וולפוס שהגישה את כתב האישום מטעם פרקליטות ירושלים מפרטת את מסכת מעשיו המחרידים של רוטקוביץ', והם מובאים כאן רק בחלקם כמובן: לפני יותר מ-20 שנה למד הנאשם בקנדה טיפול בנרות הופי, רפלקסולוגיה והידרותרפיה. מלבד לימודים אלו, לא למד הנאשם, לא בארץ ולא בחו"ל, שיטות טיפול אלטרנטיביות נוספות.
בכניסה למרפאתו ברחוב הלל, הופיע הכיתוב: "מרפאה טבעית, דוקטור דרור רוטקוביץ", זאת מבלי שהנאשם הוסמך לשמש כדוקטור, בכל תחום שהוא. במשרדו הוא אף החזיק תמונה בה "תפילת הרופא".
במועד שאינו ידוע במדויק, פנו המתלוננת הראשונה ובעלה לנאשם, בבקשה כי יסייע לה מאחר והיתה נתונה באותה העת לחרדות ומחשבות כפייתיות. תחילה, טיפל בה הנאשם כאשר בעלה נוכח בטיפול. לאחר מספר טיפולים, אמר לה הנאשם כי יש צורך שבעלה יצא מחדר הטיפולים ונימק את מעשיו הקשים אותם החל לבצע כ"חלק מהתרופה שלך".
הפרקליטות מציינת, כי לאישה ולבעלה, "חרדים באורח חייהם", היה קושי עם מעשיו של רוטקוביץ', אך נוכח העובדה שהוא הציג את מעשיו כחיוני לטיפול במצבה העדין, הם "נועצו ברב אשר התיר את הדבר לצרכי טיפול".
באחד המפגשים שיקר רוטקוביץ' את האישה כי הוא הלך להיוועץ ברבו כדי שיתיר לו את מעשיו. "בשלב זה של הטיפול היא פיתחה תלות נפשית קשה בו ובטיפול שהעניק לה, והרגישה כי זה נותן לה כח רב להמשיך בחייה".
"כשהיא הבינה שאין בידי בעלה לשלם את מחיר הטיפול, ורוטקוביץ' גובה ממנו תשלום סמלי, היא החלה לנקות את המרפאה ברחוב הלל, פעם בשבוע או פעם בשבועיים", ממשיך כתב האישום ומתאר.
כשהיא פנתה לבעלה וסיפרה לו שהיא חוששת מאוד ממעשיו של רוטקוביץ', הוא ענה לה: "אני הולך למות מזה, אבל אם זה לטובתך וזה מה שנדרש לטיפול, תעשי את זה בהרגשה טובה".
מסע הרמייה הגיע לכדי כך שהאישה "החלה לחשוש שמא אשתו של הנאשם עשויה להיפגע מהטיפול בה. בתגובה אמר לה הנאשם, בכזב, כי הוא דיבר עם הרב שהסביר לו איך לדבר על כך עם אשתו".
לגבי מתלוננת נוספת מתואר, כי היא נכחה בקורס טיפול באמצעות 'קרניו סקראל' אותו העביר הנאשם בביתה של המתלוננת הראשונה, והיא פנתה אליו בעקבות המלצתה של זו על מנת שיסייע לה בבעיות הנשימה מהן סבלה.
במהלך המפגשים ביניהם, החל רוטקוביץ' לדבר סרה בבעלה ולנסות להסית אותה נגדו. עם מעשיו החמורים, שיקר לה הנאשם כי נועץ ברב שאישר לו לטפל באופן זה.
למתלוננת השלישית הציג רוטקוביץ' "מצג שווא כי יש בידו מכשיר המודד גלי מוח וכי עלה בבדיקה כי היא סובלת מבעיה בריאותית קשה בתדרים, ושהיא רואה את העולם 'בצורת מנהרה'".
יצויין, כי בחלק מן הטיפולים, היה בעלה מגיע עמה, ורוטקוביץ' נהג לאפשר לו תחילה לשהות בחדר הטיפולים אך בשלב מסוים הורה לו לצאת והסיט את הווילון באופן שיסתיר את המתרחש בחדר.
המתלוננת הרביעית פנתה אליו מספר שבועות אחרי נישואיה, כדי שיסייע לה עקב קשיים רגשיים ואחרים שהיו לה, ובין שאר מעשיו הקשים הוא אף דקר אותה במחט - שלא לצורך רפואי אלא מסדיסטיות גרידא.
כאמור, בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של רוטקוביץ', שמכתב האישום עולה בבירור התנהגותו הבזויה, תידון שוב ביום ראשון הקרוב.

No comments:

Post a Comment